Cuma, Temmuz 10, 2009

Adam Olacak Çocuk ve Barış Manço Amca

Adam olacak çocuk nesinden belli olurdu Barış amcası?

Üstteki fotoğraf, ünlü şarkıcımız Barış Manço'nun TRT'de yayımlanmış olan "Adam Olacak Çocuk" programına katılmış olanlar için çok şey söylüyor. Ne var ki, birkaç gün önce İstanbul Kabataş'ta çektiğim bu fotoğrafın bana anlattıkları biraz daha farklı şeyler...

Olympus Stylus 1040 marka dijital fotoğraf makinemi elime ilk aldığımdan bu yana yüzlerce fotoğraf çektim. İstanbul'da yaşadığım için, aklıma gelen ilk fotoğraf konusu İstanbul olmuştu ve ilk gün birkaç deneme yaptıktan sonra, akşamüzeri Boğaz kıyısına inmiş, epeyce Köprü fotoğrafı çekmiştim. Geceleyin köprü değişken ışıklarla aydınlatılıyordu; bu yüzden geceyi bekleyip, gece fotoğrafları da çekmiştim.
...
Çektiğim fotoğraflardan seçtiğim bazılarının yer aldığı CndBosphorus ve İstanbulDailyPhotos adlı bloglarımı yaklaşık bir ay önce kurdum. İlki İngilizce içerikli ve daha çok İstanbul'un Boğaziçi'ne yönelik fotoğrafları barındırıyor. İkincisiyse Türkçe içerikli ve İstanbul'a ilişkin birçok fotoğraf içeriyor.
...
Çektiğim İstanbul fotoğraflarını bloglarımda yayınlarken her gün en az üç fotoğrafa yer veriyordum. Günde yaklaşık 150 fotoğraf çekmekteydim. Fotoğrafları konulara göre sınıflandırıp, bu konulara ilişkin bloglar düzenlemeyi düşündüm.

Saçma ve Anlamsız Şeylerin Fotoğrafı Olur mu? Fotoğraf etkileyici bir nesne. Sıkıldığınızda yepyeni ipuçları yeşeriyor bu işte. Önce "gölge" konusuna eğildim. Bu konudaki fotoğraflarımı GölG adlı blogum için derlerken, "saçma ve anlamsız" nesneler yakalamaya başladım, bunları da AnlamSızıYor, AnlamıYorum ve MeaningOfMenaingless (AnlamsızınAnlamı) adlı bloglarımda yayınlamaya karar verdim.

Bloglar Üstüne Konuşma-Tartışma Platformları: Bunlardan en geniş kapsamlısı BlogCatalog. CndBophorus ve IstanbulDailyPhotos adlı bloglarım bu kataloga alındı. İstanbulDailyPhotos adlı blogum ayrıca Around of World dizinine eklendi.
BlogCatalog'da yeni arkadaşlarım oldu. Yeni blogcular ve bloglarla karşılaştım. Çok iyi düzenlenmiş fotoğraf blogları gördüm. Bu ortamdaki iletişimlerim sırasında, Felsefe-Fotoğraf ilişkisini düşünmeye başladım. Bundan sonra tüm bloglarımın temelini oluşturacağına inandığım PhotoPhiloSophia, bu düşünceden doğdu.

PhotoPhiloSophia, bilindiği gibi Fotoğraf-Felsefe Sevgisi anlamına geliyor. Yazmayı ve fotoğraf çekmeyi çok seven biriyim. Yazı-Fotoğraf-Felsefe olmak üzere üç temel sevgimi bu PhotoPhiloSopiha'da birleştirmeyi tasarlıyorum. Önemli şeyler yakaladığımda, ilgili bloga İngilizce bir özet de eklemeyi düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder